Reklamestatistik på
Internettet
Gallup Adfacts introducerer et on-line system til
reklamestatistik via Internettet. Baggrund Gallup Adfacts har længe haft et ønske om at gøre
reklamestatistik databasen tilgængelig for alle kunder, så man kan søge i
databasen 24 timer i døgnet. Gallup Adfacts har valgt internetløsningen for
at undgå at levere data på cd-rom og disketter. Det indebærer, at hele
databasen og tilhørende system findes på en stor server hos Gallup, og dermed
bliver kunderne fri for selv at opdatere egne databaser og programmer. Adfacts Plus+ konceptet Adfacts Plus+ er et edb-system, hvor fra Gallup
Adfacts’ kunder selv kan foretage søgninger i reklamestatistik databasen og
på basis heraf få udskrevet rapporter direkte på egen printer eller hente
Excel filer ned på egen harddisk. Adfacts Plus+ systemet benyttes via internettet,
hvilket indebærer, at reklamestatistik databasen og programmet kun findes ét
sted, på en server hos Gallup, og derved undgår brugerne at skulle modtage
løbende database og program opdateringer, og får derved direkte adgang til
de sidst opdaterede data 24 timer i døgnet. Reklamestatistik databasen
bliver opdateret hver uge med de nyeste indtastede annoncer, hvorved brugerne
får adgang til informationerne, mens nyhedsværdien stadig er høj. Analysemulighederne i
Adfacts Plus+ Analysemulighederne i Adfacts Plus+ er alsidige
og baserer sig på en lang række søgningskriterier såsom: en eller flere
perioder, brancher, annoncører, produkter og media, der resulterer i en række
spændende rapporteringsmuligheder. Adfacts Plus+ indeholder på nuværende tidspunkt
som basis de fire mest gængse detaljeringsniveauer: Totalspending,
mediagruppe, mediaplan og indrykningsplan, hvis indhold kan defineres
specifikt af brugeren. Udover de nævnte standdardrapporter der enten kan fås
på papir eller som Excel fil, giver Adfacts Plus+ også muligheden for at
lave Excel Pivot tabeller, som åbner op for mere avancerede analysemuligheder
hos brugeren. Kunderne får adgang til alle reklamestatistik
data, og da afregningen sker fra rapport til rapport, svarer det til, at man
kun skal betale for det udtræk der laves. Det betyder for kunderne, at der
ikke er tale om en stor investering for at koble sig på Adfacts Plus+
systemet. Adfacts Plus+ teknikken Adfacts Plus+ er et on-line internetsystem, men
bygger ikke på den traditionelle hjemmeside teknologi, hvor der overføres
program og data til brugerens PC. Adfacts Plus+ sender i stedet kun
skærmbilleder til brugeren, hvorved hastigheden bliver mange gange
hurtigere end hvad der normalt ses på
Internettet. Adfacts Plus+ startes ved at klikke på en ikon på brugerens
desktop, og virker for brugeren som enhver anden Windows applikation, men
her er selve databasen og programmet placeret på en stor server hos Gallup.
Søgningstiderne i Adfacts Plus+ er således ikke afhængig af brugerens PC
kraft, og Adfacts Plus+ kan sagtens køre på mindre PC’ere, sålænge de har
internet opkobling. Nogle skærmbilleder fra
Adfacts Plus+ applikationen udviklet i Access til brugergrænsefladen,
rapporter og generering af Excel Pivot regneark og med bagvedliggende
database i SQL Server. |
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
Adfacts Plus+
serveren består af to servere: En Microsoft SQL server der indeholder
databasen, og en Citrix MetaFrame server der indeholder applikationen. |